Shobert Norbi volt a fénypontja a pénteki Marketing Expo-nak. Anikó, volt irodavezetőnk igazi, keményvonalas Norbi-rajongó, és bevallom, ezen mosolyogtam néha. Most pedig így, nyilvánosság előtt azt kell mondjam neki: mea culpa! Mert Norbi engem is meggyőzött.

Egyszerűen nem tudod nem tisztelni azt az elhivatottságot, a szenvedélyt, amivel üzletet épít. És pont ezért van egy rossz hírem a Norbi-elleneseknek: Norbi sikerre van ítélve. Amíg ez a tűz él benne, addig senki le nem nyomja a víz alá.

Zárójelben jegyzem meg, kitűnő üzleti lehetőség volt számára 1800 üzletembernek előadni világraszóló franchise hálózat-építési terveit: biztos vagyok benne, hogy volt kapása aznap, és most, ahogy írom ezt a blogbejegyzést, közülünk valaki épp tervezett Norbi Update boltjának befektetési igényét, várható megtérülését számolja, és vadul vázolja fel a cash-flow táblákat.

A Wolf Gábor és Marketing Commado által szervezett Marketing Expo másik nagy durranása Róth Dénes volt. Nem mintha megbocsátottam volna neki azt, hogy az elhúzódó előadása miatt nem volt szünet. Nem. Kissé beárnyékolta az előadása végét, hogy három ember nem volt képes leráncigálni őt a színpadról. Először mosolyogtunk rajta, aztán egyre ingerültebbek lettünk, végül kiakadtunk. De az előadás egyébként szenzációs volt, és megtudtam, hogyan birkózzak meg egyszerűen, költség-hatékonyan az angolnyelvtanitas.hu szövegeit, tanulmányait szó szerint másoló egyre növekvő bandával, sőt, azt is, hogyan keressek pénzt azzal, hogy engem másolnak. (Reszkessetek!) És többek között megtudtam azt is, hogy a bátyám legnagyobb versenytársának hihetetlenül értékes domain nevét hogyan vehetnénk el tőle bármikor, és hogyan segített hozzá ehhez tudatlanul minket maga a tulajdonos. Szóval, megérte!

Wolf Gábor, Jagodics Rita és Janata Kriszta, a három kommandós szakértő a szokásos, jó formájukat hozták. Az volt csak kicsit zavaró, hogy „kezdők” és „haladók” is ültek a nézőtéren, és bár az előadók próbálkoztak mindenkinek valami értéket adni, ez mindkét csapatban hagyott némi hiányérzetet.

Gábor előadásától kicsit féltem, mert nagyon szétesett az év eleji Marketing Expon, de most igazán ügyes volt. Aranyosra sikerült a Kisvállalati marketing biblia című könyvének debütálása is. És persze hogy megvettem! Gábor dedikálta is nekünk, és azt az oldalt be kellett szkennelnem, mert amit beleírt (esküszöm!) nem én mondtam neki, hogy írja. Íme:

 

 

Hát, hiába. Gábor született marketinges. Már olvasom a könyvet.

Az alapokat adja ugyan – de ki halt eddig bele abba, hogy a nélkülözhetetlen alapokat átismételje? Ha cégvezető vagy, vagy szeretnél egy kis- és középvállalatnál előrejutni, ez a könyv legyen ott a polcodon! (Bocsánat, belinkelni nem tudom, mert egyszerűen még nem kapható sehol. Nekem még jóval premier előtt sikerült lecsapnom rá.)

A felépítése hihetetlenül jó! Engem kicsit az MBA tananyagok felépítésére emlékeztet: a fejezetek elején Gábor leírja, hogy mire leszel képes a fejezet elolvasása után („Learning outcomes”); közben feladatokat ad, hogy alkalmazd a tanultakat („Student Assessed Assignment”); majd a végén összegzi a legfontosabb, legértékesebb információkat.

Lacinak nem tetszik a fedlap design, de nekünk Melindával bejön, íme:

 

Az Intren közösségi média előadására nem ültem be, mert múltkor, ráadásul a kifejezetten „haladóknak” szóló, drága Marketing Szuperkonferencián kicsit gáz előadást adtak. De most kár volt elmulasztani, mert más volt az előadó, és több értékes infot hoztak. Nem baj, hárman mentünk, és Melinda beült, jegyzetelt, és nagyon érdekes dogokat mondott. Sajnos, muszáj volt legalább egy előadást elszalasztanunk, hogy körül tudjunk nézni a kiállítók között is – mivel a szüneteket töredékére vágták meg a csúszások miatt. Kár.

A kiállítók közül hosszabban időztünk a Webgalamb standjánál, és fűnek-fának ajánlgattuk őket. (És kikönyörögtük az upgrade-et, a 3-ast. Köszönjük!) Nekik nincs jelenleg a piacon konkurensük.

A mi havi 230 ezer kiküldött hírlevelünkkel az Autoresponder és az egyéb hasonló „bérelhető”, forgalomfüggő szoftverek havi 100-150e között lennének, míg a Webgalamb közel ugyanazt tudja, és egyszeri kb. 25e Ft-ért vettük. Ha nagy listád van, és pár ezer, max. 10-20e forintos termékeid, vagy szolgáltatásaid, akkor egyszerűen nincs más életképes alternatíva számodra a piacon. Még az Erdélyi Norbi-féle HszPro is kiesett most, ahogy Norbi forgalom-arányossá alakította az árazását. Beszélgettünk Csabával is a Webshopexperts-től, akik a webáruházunkat készítik. Legjobb cég a piacon, szintén valódi konkurencia nélkül. Nagyon kevés fejlesztő cég ért ugyanis ilyen szinten a marketinghez, ami a webáruházak felállításakor létfontosságú tudás. Csabáék drágák, de minden pénzt megérnek.

Megálltunk a Webvízió standjánál hosszabban, Weiser Istvánt és a szolgáltatásait szeretjük. Most a termék-animációk iránt érdeklődtünk. Ja, és nyertünk a Microsoft tomboláján egy cool laptoptáskát (köszönjük!), és rámutattunk néhány hiányosságra a kérdőívünkben. (Biztos örültek nekünk! :) ) Kedvezményesen meghosszabbítottam a Marketing Navigátor  előfizetésemet, mert a levásárolható belépőjegyet erre váltottam be. (Némi alkudozás után – köszönöm, jó fej, ismeretlen srác az asztal mögött!)

A Marketing Expo összegzése: fárasztó, hosszú napunk volt, de mégis kellemes. Sok tudást kaptunk, ha nem is 100%-ban újat. Viszont a már hallottak új köntösben való tálalása is igen motiváló: új nézőpontokat, új ötleteket ad, megerősít, továbblendít, motivál. Róth Dénesnek köszönjük a tippeket! Gábornak hálás vagyok a könyvért, a dedikálásért, és a hozzá járó CD-ért, hogy az én könyvem is gyorsan készen legyen. Shobert Norbinak köszönöm a példamutató attitűdöt. Mindig emlékezni fogok arra, hogy nekem is így kell lángolnom az ügy iránt. Szóval: megérte. Tízes skálán a hármunk átlag-értékelése: 8,5.

Sokat tanultam arról is, hogyan szervezzük meg a mi közelgő konferenciánkat. Melindának, rendezvényszervezőnknek folyamatosan kommentáltam, hogy mit szeretnék ugyanígy, és mit teljesen másképp. Csak Wolf Katit hiányoltam, Gábor tesóját. Már hallottuk énekelni az X-faktor előtt is, és nagyon tetszett nekünk. Amikor megláttam a zenekart, kicsit reménykedtem, hogy hallom, de gondolom, hogy a másnapi döntőre készült épp gőzerővel...

Búcsúzóul egy érdekesség. Három csoportba sorolhatjuk a magyar KKV cégvezetőket: (1) akik tudják, mit takar a WG monogram, és követik őt; (2) akik szintén ismerik Gábor nevét, de nyíltan utálják; és végül, (3) akik sosem hallották a Marketing Commando nevét. Ez utóbbi csoport létszáma meredeken csökken – a tapasztalataim szerint. A kettes csoport pedig vagy nem érti, hogy Gábor miről beszél, vagy nem tud elvonatkoztatni a Gábor szakterülete által megkövetelt szenzáció-orientált, show-szerű „tálalástól”, vagy még rosszabb: csak irigykedik.

Szerző: angolnyelvtanitas.hu  2010.10.19. 08:58 Szólj hozzá!

Címkék: marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://angolnyelvtanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr32380665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása