Nemrég kaptam egy fura levelet egy másik, szintén nyelvtanulási piacon működő, csak nálam lényegesen nagyobb üzletet irányító cégvezetőtől.

A lényege: "gusztustalanul másolok mindent", amit csinál, és megkér arra, hogy ne használjak bizonyos szavakat a kommunikációmban. Egyik a saját nevem, a másik a saját domain nevem egy része. 

A feltáró-kérdező barátságos hangnem nem működött, így feladtam. Energiazabáló dolog veszekedni valakivel, úgyhogy lerövidítettem a dolgot. Megkértem valakit, hogy írjon meg egy lezáró jellegű választ, szinte olvasás nélkül bemásoltam neki, és elmentem a kutyával sétálni az erdőbe. A sztori itt számomra le is zárult, de gondoltam, megosztom a legfőbb és leghasználhatóbb tanulságokat belőle.

 

A 6 legfőbb tanulság, amit te is felhasználhatsz

 

1. Sose legyen akkora egód, hogy azt gondolod, csakis te gondolhatsz ki valamit, vagy bukkanhatsz rá valamire, és csakis te lehetsz az autentikus forrása egy tudásnak. Ilyen, bizton állíthatom, nincs. :)

2. Működj együtt más piaci szereplőkkel a rivalizálás helyett! Mert minden piaci szereplő a barátod! A piacot együtt sikeresebben, hatékonyabban tudjátok nevelni! (Ha pedig nem érzed úgy, hogy a barátaid, akkor a céged pozicionálásával van baj, mert akkor nem KÜLÖNBÖZÖL. De ez már a vissza az alapokhoz rész...)

3. Tedd a dolgod, és ne ragadj le meddő vitáknál! Ha úgy érzed, a másik ember realitását nem tudod megváltoztatni, akkor hagyd, hadd főjön a saját levében! Ha leállsz vele vitázni, az ő szintjére kerülsz. Sőt, ez téveszméket szül, belelovalod magad, és akár nevetségessé is válhatsz. Tanulj meg elengedni és továbblépni!

4. A piaci szereplők megfigyelésével NE te vesztegesd az időd! Valaki más végezze! Így tudat alatt sem lehet rád semmilyen hatással, amit más csinál! A saját utadat járod. Plusz: van "alibid", ha olyan helyzetbe kerülnél, mint én. :) 

5. Tanulj, és ne másolj! Amit más csinál, az legtöbbször rossz! Ha másolod, nem jön be! Mert bár Magyarország a tízmillió marketinges hazája (mindenki nagyon jól ért hozzá, és nagyon tud kritizálni), nagyon kevesen értenek a sikeres üzlethez VALÓJÁBAN. A számomra autentikus tudás egyedül innen jön: marketingcommando.hu . Őket jó szívvel ajánlom, mert az én cégemnek(hez) már rengeteget adtak.

6. Ha megtámad téged egy nálad nagyobb piaci szereplő, akkor az biztos jele annak, hogy jó úton jársz. Ezt vedd elismerésnek! Veszélyesnek ítél téged annyira, hogy leálljon foglalkozni veled. És, nem mellékesen jegyzem meg, ezt akár marketing nyereséggé is teheted, ha ügyes vagy! :)

 

És hogy én mit tanultam az esetből?

 

Igazából semmit. Inkább úgy kéne feltenni a kérdést: mit vonhatunk le mindebből?

Nos, a környező országok nyelvoktatási piaca mind fejlettebb. És nem is hozzuk be őket, amíg az irigység uralkodik. Össze kéne fognunk, és együtt fejleszteni, nevelni a piacot, a vevőinket. És mindenkinek jobb dolga lenne.

 

Szerző: angolnyelvtanitas.hu  2012.02.17. 12:35 Szólj hozzá!

Címkék: versenytársak

A bejegyzés trackback címe:

https://angolnyelvtanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr754123420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása